جواب سوال بالای صفحه ۸ علوم ششم ابتدایی
آیا تا به حال فکر کردهاید نیاکان ما و مردمان گذشته، آثار علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی خود را روی چه چیزی مینوشتند و نقاشی میکردند؟
۱.نقاشی روی دیوار غارها۲.نوشتن روی چوب۳.نوشتن روی چرم ۴.نوشتن روی سنگ
جواب فکر کنید صفحه ۸ علوم ششم ابتدایی

در گذشتههای دور برای ثبت و ذخیرهی اطلاعات از نوشتن روی سنگ، چوب درختان و نقاشی روی دیوار غارها استفاده میکردند. مزایا و معایب این روشها را بنویسید.
مزایا: موادی مانند سنگ و چوب به آسانی قابل دسترس هستند و به فراوانی یافت می شوند، به محیط زیست آسیبی وارد نمی شود و نیازی به قطع کردن درختان نیست
معایب: نوشتن بر روی این مواد دشوار و زمان بر بود، جا به جایی برخی از آنان دشوار بود و در برخی موارد غیر قابل انتقال بودند، موادی همچون چوب پس از مدتی پوسیده می شد و سنگ به مرور زمان بر اثر عوامل طبیعی خرد می شد و از بین می رفت
جواب سوال زیر فکر کنید صفحه ۸ علوم ششم ابتدایی👇
شما چه روشهای دیگری را میشناسید؟ دربارهی این روشها با هم گفتوگو کنید.
ایجاد نقش و نگار و پیامهای تصویری و کلامی بر روی ظروف کتیبهها و سایر مواد طبیعی مشابه.